Brev:
Stor appetit
28. november 2011
Alder:
8 mdr.
Stor appetit
Hej Helen
Min dreng på ca. 8.5 mdr. har i lidt over en uge fået rugbrødsmadder til frokost og vores aftensmad til aftensmad. Til morgenmad får han havregrød om formiddagen lidt frugt, eftermiddag bliver han ammet og sen eftermiddag får han grød. Han får også godnatgrød.
Han vejede ca. 4 kg. ved fødslen og vejer nu ca. 9 kg. og er 70 cm. lang, så ret normal tror jeg nok.
Mit spørgsmål går på hvor meget mad han må få? Lige siden vi begyndte at introducere ham for grød da han var 5 mdr. har han været glad for at spise og spiser alt hvad vi giver ham. Men synes godt nok han er meget sulten og kan spise rigtig meget! Han kan næsten spise portioner som børn i 14 mdr. alderen. Nogen gange til frokost og aftensmad har jeg altså stoppet med at give ham mere, selvom han ikke selv har sagt fra.
Det er primært ved frokost og aftensmad jeg er i tvivl om, hvor meget vi må give ham? For han har ofte ingen stopknap.
På forhånd tak.